Математичне заняття Пригоди в казковому лісі (Середня група)
Математичне заняття Пригоди в казковому лісі – Всеукраїнський портал Анелок Ігри для друку
Непокрита Тетяна Іванівна, вихователь ДНЗ «Дзвіночок» смт. Новопсков, Луганська обл.
Заняття для середньої групи
Тема заняття: «Пригоди в казковому лісі»
Мета: закріплювати навички лічби у межах 5; з’ясувати, що підсумок об-числень не залежить від відстані розміщення предметів; вправляти у порівнянні двох груп множин; розвивати логічне мислення, кмітливість, зорову пам’ять; виховувати бажання займатися математикою.
Матеріали: хатка-картка, іграшки трьох їжачків,
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь. Діти, я хочу вам розповісти нову казку, але ви мені трохи допоможете.
Стоїть у лісі хатка. Живе у ній родина їжачків. Мама – їжачиха та двоє маленьких їжаченят. Дружно вони жили і майже ніколи не сварились. Ліс у них був такий великий.
- Скільки їжаченят мешкає у хатинці? Порахуйте!
- Скільки дорослих їжаків? (Один)
- Скільки всього героїв у цій казці? (Три)
- А тепер погляньте уважно на хатинку. Якої вона форми, на яку геометричну фігуру вона схожа? (На квадрат). А якої форми дах? (Трикутної).
Їжаченята мешкають у кімнатах із квадратними віконцями. (Покажіть, де мешкають їжаченята). А їхня мама мешкає у кімнатці з трикутним віконечком. (Покажіть, де мешкає мама.)
- Скільки квадратних віконечок у хатинці? (Два)
- А скільки трикутних? (Одне)
- Скільки всього вікон у хатинці? (Три)
- Коли вони сідають обідати, то мама сідає на цей великий стілець, а їжаченята — на ось ці маленькі стільчики. Скільки стільців у мами? (Один) Покажіть відповідну цифру.
- Скільки стільчиків у їжачат? (Два).
- Скільки всього стільців у кімнаті? (Три)
- Пригостіть маму і двох їжачят яблуками! На верхній смужечці викладіть маму і двох їжачят. Скільки фігурок героїв ви виклали? (Три)
- На нижній смужечці викладіть яблука, на один менше. Скільки ви виклали яблук? (Два)
- Чи всім вистачило? Що необхідно зробити, щоб яблук вистачило всім? (Докласти ще одне яблуко.)
- Скільки тепер яблук? (Три)
- А їжачків? (Три)
- Отже, можна сказати, що їх стало… (порівну). Повторіть це слово ще раз і запам’ятайте його.
- Зібралися якось малі їжачата по гриби. Узяли кошик і вирушили в путь. Вони заглядали під кожну ялинку (показує). От і кошик повний! Але їжачки хочуть знати, скільки ж грибів вони зібрали. Допоможімо їм. Що потрібно зробити, щоб дізнатися, скільки грибів у кошику? (Відповіді дітей.) Правильно, слід викласти гриби з кошика і порахувати. ( Рахують гриби , їх 5).
- Розкладіть гриби по галявині. Подивіться, ми зайняли грибами всю галявину, і тепер вони, мабуть, не вмістяться в кошик.
Малята, а як ви гадаєте, чи більше стало грйбів? (Відповіді дітей.)
Так, гриби слід ще раз порахувати. Для цього ми візьмемо по одному грибу й знову складемо їх у кошик.
Вихователь підводить дітей до висновку, що кількість не залежить від відстані між предметами.
- Малі їжачки завжди грають удвох, тож і ми будемо грати парами.