Різне

Конспект заняття “Забави з водою”

Щербакова Людмила Віталіївна, вихователь ІІ категорії, Степанівський заклад дошкільної світи (ясла-садок)”Дзвіночок” Степанівської селищної ради Сумського району

Тема: «Забави з водою».

Мета: познайомити дітей з властивостями води: прозора, без смаку, без кольору; дати уявлення за допомогою дотику (теплий – холодний); сприяти розвитку і збагаченню активного словника; закріпити знання про кольори, поняття великий – малий; вправляти у порядковій лічбі. Розвивати мовлення, увагу, довільну пам’ять. Викликати бажання гратися разом з іншими. Виховувати бережливе ставлення до природи, спонукати до привітної взаємодії з однолітками.

 

Хід заняття.

  • Діти, подивіться до нас на заняття завітали гості, давайте привітати з ними.
  • Сьогодні у нас буде трішки незвичне заняття, ми з вами спробуємо побути маленькими чарівниками. Але спочатку нас потрібно відгадати загадку:

Буває хмаркою вона

Пушинкою бува

Рідка буває і тверда

Це що? Звичайно це вода.

  • Молодці, це вода. Якою ми користуємося щодня. Скажіть а навіщо нам потрібна вода? (Щоб пити, варити їжу, купатися).
  • Діти, підійдіть до мене і подивіться:

1)звичайна вода – це водичка, яку ми п’ємо.

2)гаряча вода – це гаряча водичка, нею заварюють чай. Ось доторкніться до чашки. Таку воду називають окріп, дітям самим в жодному разі не можна чіпати її, тому що можна опектися.

3)лід – діти, а це що (лід), доторкніться до нього, який він (холодний). А чому водичка перетворилася на лід? (Тому що зараз зима і вона замерзла).

Вода потрібна всім, не лише людям, а й звірятам, пташкам, рослинам. Жахливо навіть уявити нашу землю без води.

  • А зараз давайте з вами пограємо в гру.

Д/гра «Навіщо потрібна вода».

Вода потрібна людям, щоб: пити, митися, варити їжу.

Вода потрібна рослинам, щоб: рости, жити.

Вода потрібна тваринам, щоб: пити, купатися.

(Діти підходять до стола з вихователем).

  • Діти, подивіться на ці дві баночки.
  • Яка в цій баночці вода? (чиста і прозора).
  • А в цій? (забруднена, каламутна).
  • Яку водичку можна пити?(чисту).
  • А каламутну і забруднену можна пити?(ні). Чому?
  • Так, правильно всім потрібна тільки чиста вода.
  • Діти, а де в нас ще є вода?(у крані). А для чого вона нам потрібна?(для того, щоб мити ручки). Але крани потрібно закривати, коли помили ручки, водичку треба берегти.
  • А тепер давайте з вами підійдемо до куточка природи. Подивіться, хто живе у нас у акваріумі? (Рибка, черепашка).
  • А якщо ми виллємо водичку, що станеться з рибкою?(Вона помре).
  • Якого кольору вода в акваріумі?(Чиста, прозора).
  • Якого кольору водорості?(Зелені).
  • Як ви гадаєте чи жила б наша рибка у забрудненій воді?(Ні).
  • Діти, а де живуть багато інших рибок? (У річках).
  • А хто ще живе в річках, озерах?(Жабки,…).
  • Тому ми всі маємо оберігати наші річки, озера, не забруднювати їх, для того щоб в них могли жити рибки, жабки, і т.д.
  • Діти, а ви вірите у чудеса? Зараз ми з вами побудемо чарівниками.
  • Тихесенько всі сідаємо, чарівні фокуси розпочинаємо.

Дослід 1.

  • Що перед вами на столі?(Вода).
  • Якого кольору вода?(Прозора).
  • Пахне водичка?(Ні, не пахне).
  • А зараз давайте наберемо на пензлик фарби і вмочимо його в стаканчик. Що вийшло?
  • Вода стала кольоровою. Якого кольору вода у Поліни, Дані,… .
  • А на що схожа водичка у Ярослава, ….. .

Дослід 2.

  • Діти, подивіться, що це у мене?(баночки з водою).
  • Скільки у мене баночок?(Дві).
  • А що стоїть на столі?(стаканчики), скільки їх?(багато).
  • А у кожного з вас скільки стаканчиків?(по одному).
  • Вода прозора? (прозора).
  • Без запаху?(так).
  • Без смаку? Ану спробуйте її. Яка вона?(солона).
  • Чому вона солона? (тому, що додали сіль).
  • А ця? (солодка).
  • Чому вода солодка?(тому, що поклали цукор).
  • Отже, діти, в природі вода не має ні смаку, ні запаху. Але якщо ми добавляємо цукор, вода стає (солодкою), а сіль – (солоною).
  • А тепер всі ходімо на килимок.

Фізкультхвилинка

Із джерельця наберу свіжої водиці

І нап’юся досхочу прозорої живиці.

Нею ручки я помию, личко намочу.

І рослинкам дам попити,

бо вони теж хочуть жити.

Дослід 3.

  • Діти, а зараз ми з вами пограємося. Уявімо, що це озеро, в ньому плавають великі та маленькі рибки.
  • Ось в нас є два відерця. Одне (маленьке), а друге (велике). Нам потрібно ручками вловити рибку, витиснути з неї водичку та покласти рибку у відерце. Якщо це велика рибка, то її кладемо у велике відерце, а якщо маленька – то в маленьке.
  • Які ви молодці! Діти, скільки ми рибки наловили?(багато).
  • А які в нас рибки?(великі та маленькі).
  • Діти, а про що ми з вами говорили на занятті?(про воду).
  • А кому потрібна вода?(людям, тваринкам і пташкам).
  • Навіщо людям потрібна вода?(пити, мити руки, купатися).
  • Молодці! Ви були дуже уважними, слухняними на занятті.

Залишити відповідь