Інтегроване заняття на тему: «Перші весняні квіти»

Степанівський ЗДО (ясла – садок) «Дзвіночок»

Підготувала:  вихователь Попелюшенко Т. І.

Інтегроване заняття на тему:

«Перші весняні квіти»

(ознайомлення з соціумом + розвиток мовлення + аплікація)

 Мета: поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі , про рослини – весняні квіти; учити правильно називати квіти, їх складові, колір; учити уважно розглядати, за допомогою дорослого описувати зовнішній вигляд; активізувати словниковий запас, учити відповідати на запитання; учити складати композицію; продовжувати  засвоєння техніки різання ножицями по прямій, зрізання куточків (середня), удосконалювати обривну техніку та техніку зібгання ; закріпити поняття колір, форма; формувати вміння правильно розміщувати зображення на аркуші паперу; розвивати уяву,творче  мислення; виховувати акуратність, виховувати інтерес до пізнання природи.              

 Хід  заняття

1.Організаційний момент
До нас завітали гості, давайте привітаємось з ними.
– Добрий день!
           
 Психогімнастика «Здрастуй сонечко!»
– Утворимо коло, взявшись за руки.
Я всміхаюсь сонечку: – Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці – Хай вона цвіте.
Я всміхаюсь дощику: Лийся мов з відра!
Друзям усміхаюся – Зичу їм добра.
– Посміхнемось один одному і подаруємо гарний настрій собі і друзям.
2.Основна частина       
– Зараз я вам прочитаю загадку, а ви уважно послухайте і відгадаєте.
Тепло стало надворі, синє небо угорі.
Сонце промінь шле землі, прилітають журавлі.
Вже у лісі там і тут перші проліски цвітуть.
Кучерява, запашна в гості до нас прийшла…(весна)
 Яка ж пора року зараз?  
А перший місяць як називається? Чому він так називається?
Пограємо в гру.
                   Д/гра « Розкажи про весну»
Розтанув сніг, пригріває сонечко, пташки прилітають, травичка зеленіє, з`являються на деревах бруньки, перші весняні квіти квітнуть, дні стали довші, а ночі коротші. Чим подобається вам весна?
Весна люба нам ясним сонечком, лагідним теплом, синім небом, першою зеленню, першими весняними квіточками. Розумнички діти.
Давайте послухаємо музику і подумаємо, куди весна нас запрошує.
(звучить музика – звуки природи). Куди нас запрошує весна? (в ліс, на галявину.)  А чому так чути спів птахів, бо прийшла весна. А як потрібно вести себе в лісі ?
                            Д/гра «Можна – не можна»
1. Можна в лісі кричати?                    4. Ламати гілочки?
2.Рвати квіти?                                       5.Залишати сміття?
3. Палити?                                             6. Милуватися природою?
Дітки в нашому садочку розумні, виховані будуть берегти, любити природу.
Діти, весна нас запрошує на галявину.

Розповідь про весняні квіти.
Ось погляньте, що весна нам принесла! (траву молоденьку і квіти весняні) Це маленьке диво, дароване нам красунею – весною. Ви знаєте, як називається ця  квіточка ? Послухайте.                                                                              
               У проміннях сонця ніжних,  край веселого струмка,
               білий, росяний підсніжник  раптом блиснув з-під сніжка…
               Отакий малий неначе,  ледь прокинувся від сну,
               тихий-тихий, а одначе  він привів до нас весну!
Про яку квіточку говориться? Правильно, це – підсніжник.
Підсніжник – це квітка весни.
Ще навкруги лежить сніг, а він вже пробиває собі дорогу до сонця. Спершу з-під снігу видніються невеликі зелені листочки. Згодом появляються білі голівки на тендітному стебельці. Квітка має три ніжних пелюстки. Ростуть ці чудові квіти густими білими острівцями. Навколо поширюється чарівний аромат. Підсніжник занесений до Червоної книги України.
Де ростуть підсніжники? (У гаї, лісі, в саду.)
Коли вони розцвітають? (Рано навесні – це перші весняні квіти.)
Давайте уважно роздивимось підсніжник. Що є в нього? (Листочки, стебло, квіточки, корінь.) У підсніжника квіточка якого кольору? (білого)
Як закритий то схожий на овал. буде він нас радувати кожної наступної весни.
Повернемо підсніжник у землю, а на прогулянці висадимо на нашу клумбу і  буде він нас радувати кожної наступної весни.

Відгадаємо, яка це квітка?              загадка
                Чарівна і дуже ніжна навесні в гаї
                Квітка синя, дивовижна перша розцвітає.
                Оживає вмить лісок, як розквітне..(пролісок)  
   

Дивіться: у проліска теж листочки довгасті, блискучі, темно – зелені. Ось стебельце – ніжне – ніжне, тонесеньке, як ниточка. А квіточка яскраво синя, немов краплинка синього неба. На кінчику стебла квіточки розкрилися. Вони схожі на маленькі дзвіночки. Понюхайте пролісок. Він так ніжно пахне весною. Корінь у проліска схожий на цибульку. Цей пролісок живий, а це який? (намальований) А кращий з них  який?
Поставимо пролісок у водичку. А що з ним станеться потім. (зів`яне, загине)
Шкода буде нам проліска. Отже, діти і дорослі,  не можна рвати пролісків і будь яких інших квітів. Той хто зриває, той знищує красу природи, призводить квіти до загибелі. Ці квіти занесені до Червоної книги України. Нехай квіти ростуть усюди і прикрашають своєю красою природу нашої землі. Прикмета: Навесні багато пролісків- гарно вродить картопля.

Крокус            

                  Гарно, тепло у садку, снігу вже немає…
                  Із-під листя у кутку крокус  виглядає.
                 
Наче золотом горять пелюстки жовтенькі
                
 І листочки мерехтять  ніжні, зелененькі.

У крокуса квіточка більша, а листочки відрізняються від листочків проліска і підсніжника, вони тоненькі, немов ниточка.
Давайте відпочинемо на галявині.

                                     Фізкультхвилинка
Ось іде до нас весна, все навколо ожива.
Підсніжники прокидаються (потягуються)
Проліски посміхаються (посміхаються)
Крокуси закриваються (долоньки стулюють)
Пташки прилітають (махають руками)
Діти вибігають.(біжать на місці)
На луках стрибають(стрибають)
На вулиці пахне весною.
Які квіточки на галявині? Якого кольору? Скільки їх?
Мотивація. Повідомлення теми.
Щоб не рвати квіти і на згадку про них , ми з вами виготовимо листівку з першими весняними квітами.
Розглянемо зразок нашої листівки «Перша весняна квіточка»
Що бачимо внизу? І сніжок , і земля без сніжку.
Якого кольору  земля, сніг?
Які ж квіти весняні зображені? (підсніжник).
Якого кольору квітка  підсніжника ?
На яку фігуру схожа квітка?Аце що?  (стебло, листочки)
А вгорі що бачимо? (сонце,хмари)
Динамічна пауза «Квіти» 
Вправи для очей, на дихання.
 Подивимось вгору на квіти, знайдем синього кольору, червоно, жовтого. Подуємо на квіти, гойдаються? Ні, чому? Бо знаходяться високо.
 Етапи роботи
А зараз розглянемо з чого почнемо виготовляти листівку.

Що це – земля. Беремо папір якого кольору (чорного), якої форми (прямокутник) і будемо обривати. У прямокутника дві сторони….(довші), а дві…(коротші)
Стала схожою на яку геометричну фігуру? (овал)  Викладаємо землю.
Сніг  будемо обривати з паперу (якого кольору),  яка  геометрична фігура (квадрат). У квадрата всі сторони…(рівні). Виклали сніг.
Стебло і листочки ріжуть діти середньої групи з паперу по прямій якого кольору?
Чим будемо вирізати?  (ножицями). У листочка краї загострені, потрібно зрізати кутики. Чи можна гратись ножицями? (ні) Ножиці повинні бути з тупими кінцями заокруглені, не гратись ними. Чому? Передавати ось так, тупим кінцем. Чого не вистачає?  Квіточка на що схожа. (робимо овал) чого не вистачає? Хмарки,сонця.(зібгання серветок)
Перевіримо чи всі деталі ми виклали. Тепер по черзі будемо наклеювати деталі.
Акуратно користуємось пензликом, зайвий клей витираємо серветками. ? Клей наносимо від середини до країв.
 Деталі кладемо на клейонку кольоровою стороною і намазуємо
 клеєм, розміщуємо на листівці і придавлюємо зверху серветкою,
щоб прибрати зайвий клей.
– Підготуймо наші пальчики до роботи.

Пальчикова гімнастика «Квіточки»
Наші гарні квіточки пелюстки розтуляють,
Тихо вітер їх хитає, пелюстки перебирає.
Наші гарні квіточки пелюстки затуляють,
Тихо засинають, голівками хитають.

Продуктивна діяльність
– Ходімо до нашої майстерні, де все готово для роботи.
Тихенько сідає за столи. Сидимо рівно, ніжки разом, лікті рук на столі, лівою допомагаємо тримати листівку, правою наносимо клей. З чого почнемо виготовляти листівку?  Так, виклали всі деталі, тепер почнемо приклеювати.
Кладемо вверх не кольоровою стороною на клейонку.(індивідуальний підхід)
Виконання роботи дітьми.          (Звучить музика)
Діти, а чого не вистачає нашим квіточкам на галявині, щоб вони гарно квітли? (сонечка)
Давайте покличемо сонечко.
                Музична гра «Вийди, вийди сонечко..»
Помічник викладає роботи дітей.
Оцінювання робіт дітьми.
Чия робота вам сподобалась?
Всі розумнички, гарні листівки, охайно виконані. Що нового дізнались?

  1. Підсумок.
    Д/гра «Закінчи речення»

    Квіти потрібні для того, щоб…(ними милуватися)
    Квіти потрібні для того, щоб…(їх дарувати)
    Квіти потрібні для того, щоб…(вони прикрашали природу)
    Квіти потрібні для того, щоб…(до них прилітали бджілки)
    Квіти потрібні для того, щоб…(навкруги був приємний аромат)
    – Назвіть перші весняні квіти?

Можна рвати квіти?
Зацвітають навесні білі,сині  квіти лісові.
Їх не варто, друже, рвати.  Слід ці квітки охороняти.
(Підсніжники, проліски)

 

                                

Залиши перший коментар

Зашили коментар

Facebook
0

Your Cart