Конспект інтегрованого заняття Веселкові кольори для дівчинки Пеппи – довгопанчохи (Старший вік)
Конспект інтегрованого заняття Веселкові кольори – Всеукраїнський портал Анелок Ігри для друку
Вихователь: Шевченко Любов Іванівна
Комунальний заклад “Сахновщинський заклад дошкільної освіти(ясла-садок)1 Сахновщинської селищної ради,Красноградського району,Харьківської області.
Конспект інтегрованого заняття з ознайомлення з природнім довкіллям з елементами художньо – продуктивної діяльності(аплікація) для дітей старшої групи
Тема: «Веселкові кольори для дівчинки Пеппи – довгопанчохи»
Завдання. Навчати дітей спостерігати за явищами природи та аналізувати їх. Вчити дітей створювати веселку за допомогою різнокольорових ниток. Закріпити знання дітей про основні кольори веселки, уміння користуватися клеєм. Збагачувати їхній мовний запас, розвивати мислення, уяву, увагу, дрібну моторику рук, стимулювати сенсорний та творчий розвиток, виховувати естетичний смак та охайність під час роботи. Формувати емоційно зацікавлене ставлення до явищ природи.
Обладнання. Презентація «Явища природи», лялька-дівчинка «Пеппі – довго панчохи», аркуш паперу А4 на якому намальовані сім білих смужечок веселки, клей ПВА з щіточкою, нарізані нитки за кольором веселки, серветки паперові або тканині, зразок.
Попередня робота: Перегляд карток із зображенням про природні явища; демонстраційний матеріал «Пори року. Весна». Читання творів або загадування загадок, де описані природні явища.
Хід заняття
1.Організаційний момент
(вихователь пропонує дітям утворити коло, узятися за руки і подарувати одне одному свої посмішки, гарний настрій)
Психогімнастика «Усмішка»
Станемо разом ми у коло, скільки друзів — глянь навколо.
Руку другу простягну, з другом сварку не почну.
Посмішку чарівну другу подарую.
Ось тримай її. Посміхайся і рости.
2.Основна частина
(вихователь обіграє появу ляльки-дівчинки Пеппі Довгопанчохи»
Вихователь : Дітки, коли сьогодні вранці я йшла до дитячого садочка то зустріла веселу дівчинку, яка поспішала до вас з цікавою новиною. Але хто ця дівчинка ви дізнаєтеся коли відгадаєте загадку.
Жила собі дівчинка весела, волосся її кольору морквинки.
Заплетене в дві кіски, які стирчать у різні боки.
Блакитна сукня на ній, панчохи різного кольору носить.
Чи вгадали хто вона …..(Пеппі Довгопанчохи)
(діти відгадують загадку і з’являється лялька – дівчинка Пеппі і вітається до діток)
— Добрий день малята милі, хлопчики і дівчатка!.
Розкажіть, а що це було….
Дощ скінчився, сонце гріло, листя краплями бриніло.
Я на небо задивилась, що за диво там з’явилось!
Виріс в небі диво-міст із веселих кольорів.
Хоч знайомий дітям він, а ніхто не йде по нім.
Що за диво, я не знаю…..(Веселка).
(діти відгадують загадку Пеппі).
Вихователь: Так правильно, це не диво-міст,а красива різнокольорова веселка. Дітки, Пеппі до дитячого садочка не ходила і не знає нічого про таке явище природи як веселка.
Сідай Пеппі біля діток і слухай! Наші дітки розумні, вони багато знають про явища природи і зможуть тобі пояснити, що таке веселка і чому вона з’являється на небі.
(вихователь “садить” біля діток ляльку і пропонує дітям слайди, де зображені явища природи, а діти повинні відповідати на запитання вихователя)
- СЛАЙД «Сонце, дощ, веселка»
- Що таке веселка? (явище природи)
- Як можна ще назвати це явище природи? (райдуга)
- А в які пори року найчастіше буває веселка? (влітку, восени)
- Після чого з’являється веселка на небі? (після дощу, або підчас дощу)
- Скільки кольорів у веселці (сім)
- Перелічіть їх (червоний, жовтий, помаранчевий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий)
- Що ви відчували, коли доводилося вам бачити справжню веселку? (радість, захоплення)
Вихователь: Молодці! Тепер і Пеппі буде більше знати про таке явище природи як веселка. Але для того, щоб вона краще запам’ятала це явище природи, ми зробимо для неї подарунок — красиву різнокольорову веселку своїми руками.
Згодні? (відповіді дітей)
2.СЛАЙД «Веселка»
Вихователь: Так, це веселка. А скільки кольорів має веселка! (сім). Давайте їх пригадаємо.
(діти називають кольори по порядку)
Вихователь: Гарно дітки працювали, відповіді надавали.
Час гімнастику зробити, пальчикам відпочити!
Пальчикова гімнастика «Веселка»
В небі грім та блискавка.
(діти зжимають та розжимають пальчики на ручках в кулачок)
Закривайте оченята .
(закривають долоньками очі, а потім відкривають)
Дощ скінчився, трава блищить.
(стукають пальчиками по столику)
Вийшли дітки погуляти.
(пальчики рук бігають по столику)
Подивитися на веселку в небі.
(малюють пальчиком в повітрі півколо).
Вихователь: Ось ми з вами трішки відпочили і далі продовжуємо. Подивіться у кожного з вас на столі лежить аркуш паперу. Скажіть мені, будь ласка, що на ньому зображено?(відповіді дітей).
Вихователь: Так правильно, на аркуші паперу зображені смужечки, але вони всі однакові, білі, нецікаві. Нам потрібно для Пеппі зробити ці смужечки красивими, різнокольоровими, схожими на веселку. (Вихователь пояснює прийоми аплікації за допомогою різнокольорових ниток, нарізаних заздалегідь)
Вихователь: Ми візьмемо ретельно намастимо першу верхню смужечку, щоб не залишилося жодного сухого місця. Далі беремо нарізані заздалегідь нитки першого кольору веселки — це червоний колір, і на намащений клеєм смужечку у довільних пропорціях насипаємо нитки і притискуємо серветкою, щоб вони трималися на аркуші паперу. Потім так само, ми будемо наклеювати по порядку інші кольори веселки.
(Діти виконують завдання самостійно під спокійний музичний супровід та за чіткими вказівками вихователя, та за його особистим прикладом усі кольори веселки. Вихователь під час аплікації перевіряє чи вірно діти використовують нитки за кольором)
Вихователь: Молодці дітки! Ви зробили справжню різнокольорову веселку. Пеппі дуже сподобався ваш подарунок – різнокольорова веселка з ниток , але їй час вирушати додому.
Пеппі : До побачення дітки! Дякую! ( діти прощаються с Пеппою )
3.Підсумок заняття:
– Про яке явище природи ви дізналися? (веселка або райдуга)
– Кому допомогли? (дівчинці Пеппі)
– Що наклеювали? (веселку з кольорових ниток)
– Чим сподобалося вам заняття?