Конспект заняття Забави з водою
Конспект заняття Забави з водою – Всеукраїнський портал Анелок Ігри для друку
Щербакова Людмила Віталіївна, вихователь ІІ категорії, Степанівський заклад дошкільної світи (ясла-садок)”Дзвіночок” Степанівської селищної ради Сумського району
Тема: «Забави з водою»
Мета: познайомити дітей з властивостями води: прозора, без смаку, без кольору; дати уявлення за допомогою дотику (теплий – холодний); сприяти розвитку і збагаченню активного словника; закріпити знання про кольори, поняття великий – малий; вправляти у порядковій лічбі. Розвивати мовлення, увагу, довільну пам’ять. Викликати бажання гратися разом з іншими. Виховувати бережливе ставлення до природи, спонукати до привітної взаємодії з однолітками.
Хід заняття.
- Діти, подивіться до нас на заняття завітали гості, давайте привітати з ними.
- Сьогодні у нас буде трішки незвичне заняття, ми з вами спробуємо побути маленькими чарівниками. Але спочатку нас потрібно відгадати загадку:
Буває хмаркою вона
Пушинкою бува
Рідка буває і тверда
Це що? Звичайно це вода.
- Молодці, це вода. Якою ми користуємося щодня. Скажіть а навіщо нам потрібна вода? (Щоб пити, варити їжу, купатися).
- Діти, підійдіть до мене і подивіться:
1)звичайна вода – це водичка, яку ми п’ємо.
2)гаряча вода – це гаряча водичка, нею заварюють чай. Ось доторкніться до чашки. Таку воду називають окріп, дітям самим в жодному разі не можна чіпати її, тому що можна опектися.
3)лід – діти, а це що (лід), доторкніться до нього, який він (холодний). А чому водичка перетворилася на лід? (Тому що зараз зима і вона замерзла).
Вода потрібна всім, не лише людям, а й звірятам, пташкам, рослинам. Жахливо навіть уявити нашу землю без води.
- А зараз давайте з вами пограємо в гру.
Д/гра «Навіщо потрібна вода».
Вода потрібна людям, щоб: пити, митися, варити їжу.
Вода потрібна рослинам, щоб: рости, жити.
Вода потрібна тваринам, щоб: пити, купатися.
(Діти підходять до стола з вихователем).
- Діти, подивіться на ці дві баночки.
- Яка в цій баночці вода? (чиста і прозора).
- А в цій? (забруднена, каламутна).
- Яку водичку можна пити?(чисту).
- А каламутну і забруднену можна пити?(ні). Чому?
- Так, правильно всім потрібна тільки чиста вода.
- Діти, а де в нас ще є вода?(у крані). А для чого вона нам потрібна?(для того, щоб мити ручки). Але крани потрібно закривати, коли помили ручки, водичку треба берегти.
- А тепер давайте з вами підійдемо до куточка природи. Подивіться, хто живе у нас у акваріумі? (Рибка, черепашка).
- А якщо ми виллємо водичку, що станеться з рибкою?(Вона помре).
- Якого кольору вода в акваріумі?(Чиста, прозора).
- Якого кольору водорості?(Зелені).
- Як ви гадаєте чи жила б наша рибка у забрудненій воді?(Ні).
- Діти, а де живуть багато інших рибок? (У річках).
- А хто ще живе в річках, озерах?(Жабки,…).
- Тому ми всі маємо оберігати наші річки, озера, не забруднювати їх, для того щоб в них могли жити рибки, жабки, і т.д.
- Діти, а ви вірите у чудеса? Зараз ми з вами побудемо чарівниками.
- Тихесенько всі сідаємо, чарівні фокуси розпочинаємо.
Дослід 1.
- Що перед вами на столі?(Вода).
- Якого кольору вода?(Прозора).
- Пахне водичка?(Ні, не пахне).
- А зараз давайте наберемо на пензлик фарби і вмочимо його в стаканчик. Що вийшло?
- Вода стала кольоровою. Якого кольору вода у Поліни, Дані,… .
- А на що схожа водичка у Ярослава, ….. .
Дослід 2.
- Діти, подивіться, що це у мене?(баночки з водою).
- Скільки у мене баночок?(Дві).
- А що стоїть на столі?(стаканчики), скільки їх?(багато).
- А у кожного з вас скільки стаканчиків?(по одному).
- Вода прозора? (прозора).
- Без запаху?(так).
- Без смаку? Ану спробуйте її. Яка вона?(солона).
- Чому вона солона? (тому, що додали сіль).
- А ця? (солодка).
- Чому вода солодка?(тому, що поклали цукор).
- Отже, діти, в природі вода не має ні смаку, ні запаху. Але якщо ми добавляємо цукор, вода стає (солодкою), а сіль – (солоною).
- А тепер всі ходімо на килимок.
Фізкультхвилинка
Із джерельця наберу свіжої водиці
І нап’юся досхочу прозорої живиці.
Нею ручки я помию, личко намочу.
І рослинкам дам попити,
бо вони теж хочуть жити.
Дослід 3.
- Діти, а зараз ми з вами пограємося. Уявімо, що це озеро, в ньому плавають великі та маленькі рибки.
- Ось в нас є два відерця. Одне (маленьке), а друге (велике). Нам потрібно ручками вловити рибку, витиснути з неї водичку та покласти рибку у відерце. Якщо це велика рибка, то її кладемо у велике відерце, а якщо маленька – то в маленьке.
- Які ви молодці! Діти, скільки ми рибки наловили?(багато).
- А які в нас рибки?(великі та маленькі).
- Діти, а про що ми з вами говорили на занятті?(про воду).
- А кому потрібна вода?(людям, тваринкам і пташкам).
- Навіщо людям потрібна вода?(пити, мити руки, купатися).
- Молодці! Ви були дуже уважними, слухняними на занятті.