Конспект заняття Чарівна сила магніту з використанням фрагменту мультфільму (Середній вік)
Конспект заняття Чарівна сила магніту – Всеукраїнський портал Анелок Ігри для друку
Конспект заняття з ознайомлення з соціумом в середній групі на тему: «Чарівна сила магніту» з використанням елементів мульттерапії
Підготувала: Шевченко Яна Анатоліївна, вихователь
Місце роботи: Комунальний заклад «Гришівський ліцей» Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області (дошкільний підрозділ)
Група: середня група
Мета: вчити дітей обстежувати предмет та експериментувати з ним, вчити висовувати гіпотези та перевіряти їх, робити висновки, формувати в дітей уявлення про магніт і його властивості; ознайомлювати з використанням магніту; розвивати пізнавальну активність, мислення дітей, прагнення до пізнання, комунікативні якості; виховувати самостійність, посидючість, вміння доводити розпочату справу до кінця.
Матеріал: зображення персонажів мультфільму «Фіксики», запис серії «Магніт», різні предмети, які може притягувати магніт (скріпки, ключі. гвинтики), предмети, які не притягує магніт (папір, пластик, тканина), тарілки, рукавиця.
Хід заняття
І.
– Сьогодні ми з вами познайомимося з дуже цікавим предметом. А що це за предмет, ви дізнаєтесь коли подивитися мультфільм про нього із вашими улюбленими героями (перегляд фрагменту мультфільму «Фіксики. Магніт» із зупинками).
Перегляд частини мультфільму з 00 хв. 00 сек. до 01 хв. 30 сек.
- Скажіть, будь ласка, куди зник Папус?
Продовження перегляду мультфільму з 01 хв. 31 сек. до 03 хв. 30 сек.
- Що трапилося з Папусом?
- Хто знайшов Папуса?
- Як його знайшли?
Продовження перегляду мультфільму 03 хв. 31 сек. до 05 хв. 10 сек.
- Завдяки якому предмету вдалося відрізнити Папуса від звичайного гвинтика?
- Правильно! Завдяки магніту. Давайте ми його розглянемо.
Роздаються дітям магніти різної форми. У випадку нестачі кількості, можна передавати магніт від дитини до дитини.
- Яку форму має магніт?
- Він твердий чи м’який?
- Якого він кольору?
ІІ.
- Магніти — дуже корисні речі! Вони потрібні для того, щоб їздили машини, працювали комп’ютери, телевізори, телефони, щоб у холодильнику щільно зачинялися двері. З магнітами створюють і дитячі іграшки. Пригадайте, які у нас є іграшки, де б предмети притягувалися один до одного? («Риболовля», «Магнітний конструктор» і т.д.)
- Але не завжди магніти можуть бути корисними. Магнітом можна нанести великої шкоди, навіть назавжди зіпсувати зображення телевізора! Якщо потужний магніт піднести до екрана телевізора, то зображення може зовсім зникнути чи перестане передавати колір. Не можна класти магніти аби де. Їх треба зберігати у відведеному місці!
- Ой, фіксики вирішили пограти з нами у піжмурки, нумо разом знайдемо їх!
Гра «Знайди фіксика»
- Пропоную поглянути, де у груповій кімнаті сховалися фіксики? (Діти шукають фіксиків за розташованими підказками — зображеннями. Біля кожної підказки тарілка із різними предметами: папір, пластик, тканина…. Серед предметів на тарілці є шурупи — це фіксики ховаються від дітей).
- Як тут багато предметів! Якщо ми будемо усе руками перебирати, то витратимо багато часу. Однак є один дуже швидкий спосіб знайти фіксиків! У цьому нам допоможе магніт!(Відбувається робота дітей з магнітом)
- Які матеріали притягує магніт?
- Які предмети, що знаходилися в тарілці, не зміг притягнути магніт?
- З якого матеріалу виготовлені фіксики?
- Магніт нам дуже допоміг! Від тепер ви знаєте, яку користь може принести ця маленька дрібничка вдома. Якщо випадково вдома впала і загубилася металева голочка чи металічний гудзик, то магніт допоможе відшукати цю річ!
- Молодці, ви знайшли всіх фіксиків. Давайте ми їх попросимо, щоб вони перетворилися на справжніх.
- Погляньте! Фіксики стали справжніми (дістаю іграшки фіксиків)! Вони вам хочуть запропонувати провести декілька експериментів за допомогою магнітів.
У кожного на столі стоять тарілки, в яких лежить металевий предмет.
- Що лежить у вас у тарілках?
- Ми піднімемо її і проведемо магнітом по дну тарілки. Що ми
побачили? Правильно! Предмети рухаються за магнітом.
Фізкультхвилинка
І направо і наліво,
Щоб нічого не боліло,
Один і два, три і чотири –
Набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.
– Ось ми і відпочили. А зараз сідаємо на свої місця.
Дослід «Перешкоди для магніту».
- Ми з вами дізнаємося чи може магніт притягувати речі через перешкоди. Я надягну рукавицю, і заховаю в ній магніт і піднесу до залізного предмета. Що сталося?
- Вірно. Магніт зміг притягнути предмет навіть через рукавицю.
Дослід «Притягування магніту»
- Ми зараз дізнаємося, чи може магніт притягувати інший магніт. У кожного з вас є магніт. Ви притулятимете магніт один до одного і дізнаєтесь, чи притягнуться вони чи ні.
- Що ми побачили? Притягнулися магніти один до одного? Якщо повернути магніти іншою стороною то вони будуть відштовхуватись один від одного.
Давайте пограємо в гру «Притягне-непритягне».
- Я вам буду називати різні предмети і якщо магніт може притягнути цей предмет, то ви плескаєте у долоні, якщо ні, то тупотите ніжками!
Перелік:
- дерев’яний стіл (викликається дитина та перевіряє практично);
- ключ (викликається дитина та перевіряє практично);
- цвях (викликається дитина та перевіряє практично);
- тканина (викликається дитина та перевіряє практично);
- цукерка (викликається дитина та перевіряє практично);
- скріпка (викликається дитина та перевіряє практично).
- Молодці, ви гарно грали. А зараз фіксикам час повертатися до себе додому. Їм дуже сподобалося з вами грати. Вони обов’язково повернуться. Дякуємо їм!
ІІІ. Підсумок.
- Про що ми говорили на занятті?
- Що вам сподобалося найбільше?
- Які матеріали може притягувати магніт? Молодці!