Публікації

Стратегічний план діяльності Міністерства освіти і науки України до 2027 року ОСВІТА ПЕРЕМОЖЦІВ

Стратегічний план діяльності Міністерства освіти і науки України до 2027 року ОСВІТА ПЕРЕМОЖЦІВ

Стратегічний план діяльності Міністерства освіти і науки України до 2027 року ОСВІТА ПЕРЕМОЖЦІВ

Метою документа є актуалізація стратегічних пріоритетів і цілей Міністерства освіти і науки України на середньостроковий період до 2027 року, зокрема для подолання викликів, пов’язаних із військовою агресією рф, виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, положень Цілей сталого розвитку, з урахуванням результатів публічних консультацій з експертами у сферах освіти і науки щодо проблем і пропозицій їхнього вирішення, положень Візії майбутнього освіти і науки України, з використанням методології управління, орієнтованого на результат (Results-Based Management).

Міністерство освіти і науки України як центральний орган виконавчої влади здійснює діяльність з урахуванням положень програмних документів Кабінету Міністрів України, Угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншого боку, Національної економічної стратегії на період до 2030 року, Стратегії людського розвитку, Стратегії реформування державного управління України на 2022–2025 роки, Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021–2026 роки, Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, Стратегії реформування системи шкільного харчування на період до 2027 року, Стратегії впровадження гендерної рівності у сфері освіти до 2030 року, з урахуванням положень Всеукраїнської програми ментального здоров’я, яку ініціювала перша леді Олена Зеленська, Цілей сталого розвитку України на період до 2030 року та планів дій щодо виконання зазначених стратегічних документів.

Цей документ розроблено під загальною координацією віцепрем’єр- міністра з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій України — міністра цифрової трансформації України Михайла Федорова, під керівництвом міністра освіти і науки України Оксена Лісового та координацією першого заступника міністра освіти і науки України Євгена Кудрявця.

Над документом працювали державні службовці Міністерства освіти і науки України під загальною координацією профільних заступників міністра освіти

і науки України:

перший заступник міністра освіти і науки України Євген Кудрявець, директорат стратегічного планування та відновлення; директорат європейської та євроатлантичної інтеграції;
заступник міністра освіти і науки України Євгенія Смірнова та директорат дошкільної та інклюзивної освіти;
заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків та директорат шкільної освіти;
заступник міністра освіти і науки України Дмитро Завгородній, директорат професійної освіти та директорат цифрової трансформації;
заступник міністра освіти і науки України Михайло Винницький та директорат фахової передвищої, вищої освіти;
заступник міністра освіти і науки України Денис Курбатов, директорат розвитку науки; директорат інновацій та зв’язків науки з реальним сектором економіки.

А також представники Проєктного офісу з підтримки змін у системі освіти і науки Міністерства освіти і науки України та Команда підтримки відновлення і реформ Міністерства освіти і науки України.

Зміст

Вступ 10 Аналіз стану справ у сфері освіти і науки 14

Контексти, які визначають пріоритетні напрями діяльності 20

Ключові напрями трансформацій і показники результативності 24

Яка вона, успішна людина майбутнього 36

Стратегічні пріоритети МОН до 2027 року 48

Пріоритет 1: Освіта дітей раннього та дошкільного віку 50

Пріоритет 2: Реформа «Нова українська школа» 66

Пріоритет 3: Концепція позашкільної освіти 82

Пріоритет 4: Трансформація професійної освіти 92

Пріоритет 5: Якісна вища освіта 110

Пріоритет 6: Розвиток науки та інновацій 128

Пріоритет 7: Європейська інтеграція України у сферах освіти і науки 144

Пріоритет 8: Цифрова трансформація освіти і науки 154

Пріоритет 9: Підтримка та супровід осіб з особливими освітніми потребами та осіб, що потребують підтримки в освітньому процесі 166

Стратегічний план МОН до 2027 року

 

Залишити відповідь

X