Публікації

ТРВЗ у роботі з дошкільниками

ТРВЗ у роботі з дошкільниками

ТРВЗ у роботі з дошкільниками – Всеукраїнський портал Анелок Ігри для друку

ТРВЗ у роботі з дошкільниками активно впроваджується у дошкільних закладах освіти. Що це за диво-річ? Далі у статті.

Світ, в якому ми живемо, дивовижний і різноманітний. Щоб повністю його осягнути й зрозуміти, не обійтися без творчого і нестандартного мислення. Лише оригінальний спосіб обмірковування щоденних задач може привести до несподіваних рішень та нових відкриттів. Людина, яка почуває себе комфортно в нестандартному соціальному середовищі, швидше адаптується до нових умов та знайде своє місце під сонцем. Нешаблонне мислення допоможе досягти успіху в будь-якій професії, в тому числі в ІТ-сфері, торгових операціях, військовій галузі, журналістській діяльності, юриспруденції. 

Виховати креативну особистість, чий мозок не скутий стандартними думками, покликані ТРВЗ-технології у дитячому садку. Ця методика якнайкраще допомагає розкрити закладений у малюках потенціал. Дошкільнята вчаться вільно мислити, фантазувати, експериментувати, вигадувати та генерувати нові ідеї.

Як з’явилися ТРВЗ-технології?

Основоположник системи ТРВЗ – інженер-винахідник та письменник-фантаст Генріх Альтшуллер. Автор ідеї та його послідовники вперше поставили під сумнів загальноприйняте твердження, що творчий потенціал людини може бути лише вродженим. Досить довго в освітянському середовищі вважали, що талант аніскільки не залежить від свідомої волі людини. Натомість педагоги, які випробували ТРВЗ, почали стверджувати, що кожній дитині цілком під силу опанувати творчий процес. Сталося це в 1946 році.

Таким чином, ТРВЗ виникла в технічній системі. Але її механізми цілком дієві й в інших сферах, в тому числі в педагогіці. Теорію Альтшуллера довгий час успішно застосовували під час занять з дітьми, що відвідували станції юних техніків. У 70-х роках ТРВЗ почали впроваджувати в школах. У 80-х роках справа дійшла до дитячих садочків.

Суть ТРВЗ-технології 

ТРВЗ – абревіатура словосполучення «теорія розв’язання винахідницьких завдань». Ця інноваційна методика передбачає навчання особливому способу мислення, що викликає так званий стан осяяння, підсилюючи вроджену інтуїцію. Ключем до творчого мислення являється вирішення суперечностей. Основний засіб роботи з дошкільнятами – педагогічний пошук.

Незвичайна методика полягає в навчанні дошкільнят вирішенню винахідницьких завдань різного рівня складності – від найпростіших до дуже заплутаних. Таким чином, дітлахи навчаються знаходити вихід з будь-якої життєвої ситуації.

Інструментарій ТРВЗ

ТРВЗ – це точна наука, а отже має власний інструментарій. Вирішення всіх винахідницьких завдань базується на системі логічних опцій. Серед найбільш ефективних методів:

  1. Метод спроб і помилок. Навчає бачити кілька варіантів вирішення кожного завдання. Виховує терпіння.
  2. Метод контрольних запитань. До розв’язання поставленого завдання малечу підводять навідні запитання. Наприклад, як ця річ працює? Для чого ще можна використовувати цей предмет? Активізує творче мислення.
  3. Метод фокальних об’єктів. Обирається будь-який об’єкт з метою його вдосконалення. Формує вміння бачити дійсність із незвичного боку. Допомагає подолати психічну інерцію.
  4. Метод аналогій: за формою, кольором, ситуацією тощо. Вчить бачити компоненти навколишнього світу у їх взаємозв’язку. Дозволяє забути про стереотипи, вирушити раніше невідомою дорогою.

Метод асоціацій, золотої рибки, тенденцій, прихованих властивостей об’єкта, мозковий штурм, синектика, погляд збоку – теж дуже дієві. Вони сприяють усуненню бар’єрів, культивують сміливість та вчать бути господарями власного життя. ТРВЗ – це творчість в усьому. Кожен день роботи з дошкільнятами за цією методикою передбачає нові пошуки та неочікувані знахідки.

Ми підготували для вас цікаву подачу дидактичних ігор з ТРВЗ для дітей дошкільного віку. Переглянути та взяти за ідею можна тут!

Ви можете скопіювати цю інформацію на свій сайт виключно з активним посиланням на цю статтю-першоджерело!

Всеукраїнський портал Anelok — Ігри для друку

Залишити відповідь

X